Robot z cukrzycą pomaga dzieciom żyć z chorobą

29 lutego 2016, 12:25

Na Uniwersytecie w Hertfordshire trwają prace nad robotem Robinem (imię to skrót od Robot Infant), który ma naśladować objawy cukrzycy, by pomóc dzieciom w wieku 7-12 lat lepiej zarządzać chorobą.



Nieprzespana noc pozbawia nas neutralności

9 grudnia 2015, 14:00

Zespół z Uniwersytetu w Tel Awiwie zidentyfikowali mechanizm neurologiczny, który odpowiada za zaburzenie regulacji emocji i wzrost lęku po zaledwie jednej nieprzespanej nocy.


Śpiewanie dzieciom uspokaja na dłużej niż mówienie

29 października 2015, 11:30

Nowe studium naukowców z Uniwersytetu w Montrealu pokazało, że niemowlęta uspokajają się na 2-krotnie dłuższy czas, gdy słuchają śpiewu, a nie mowy.


Kolejność urodzeń ma niewielki wpływ na osobowość

21 października 2015, 10:59

Kolejność urodzeń ma niewielki wpływ na osobowość.


Niezmienna rola królowych małżonek

16 lipca 2015, 14:04

Księżne Kate i Diana odgrywają tę samą rolę, co ich odpowiedniczki sprzed wieków. Profesor Helen Watanabe-O'Kelly z Wydziału Języków Współczesnych i Średniowiecznych Uniwersytetu Oksfordzkiego zauważa, że role Kate Middleton i Diany Spencer są niezwykle podobne do ról małżonek monarchów z XVI-XVIII wieku


Szympansy są wrażliwe na zgodność z normami społecznymi

29 czerwca 2015, 10:44

Filmy z zabójstwem niemowlęcia z innego stada ujawniły, że szympansy są wrażliwe na pogwałcenie norm/właściwość zachowania.


Zamknięcie oczu poprawia przypominanie

19 stycznia 2015, 17:31

Kolejne badanie potwierdziło, że zamknięcie oczu poprawia przypominanie. Psycholodzy z University of Surrey zademonstrowali dodatkowo, że pomaga budowanie porozumienia ze świadkiem.


Alkohol sprawia, że dla mężczyzn uśmiechy stają się bardziej zaraźliwe

30 września 2014, 13:35

Spożycie alkoholu sprawia, że mężczyźni bardziej reagują na uśmiechy innych osób ze swojej grupy społecznej.


Nagradzający zapach znajomego człowieka

19 marca 2014, 13:39

Psi ośrodek nagrody (jądro ogoniaste) reaguje silniej na zapach znajomych ludzi niż na wonie znanych psów.


By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

7 lutego 2014, 10:06

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy